mandag 6. april 2009

Bursdags kort av dorull / toilet paper cone card


Så var det Harald som ble 45 år og jeg fikk prøvd ut å lage do rull kort for første gang.
Utrolig gøy!!!
Her har jeg laget en tag av en liten do rull og puttet den oppi en annen do rull.


På forsiden av kortet limte jeg 2 biter av restepapir, jeg stiftet det sammen så kortet ikke skulle bule slik at papiret løsnet. Så har jeg brukt garn (det med grønne og blå kuler) til å skjule selve stiften.
Øverst laget jeg en liten fold for å skjule toppen av do rullen også en liten blomster bord oppå der med vårlige prima blomster og rain drops.
Jeg la først på en sort bit med dottie ann og en hvit rub on oppå, men det syntes så dårlig at jeg tok gesso over, noen blomster + bånd oppå og laget overskriften med disse søte bokstavene fra making memories istedet.
On the front page i have used papers from my left over basket. To hide the stiching i have used some yarn and several flowers and raindrops.
The dottie ann has gotten a layer of gesso + more flowers and the headlines on top.
På baksiden har jeg brukt knapper for å skjule stiftene og en stor glitter bokstav H til bursdagsbarnet.. På toppen har jeg brukt kronblader til en hvit og en rød blomst og limt på en "hand made" charm.
The backside has gotten a huge H letter in silver bling (the initial of the birthday "child"). The stiches i have hidden behind some buttons. On top there are some flowers and a little "hand made" charm.
Selve kortet har jeg stiftet sammen og limt mer restepapir på.
Signaturen min i det siste har vært å snurre bånd på en papir strimmel - og den måtte jeg jo selvfølgelig ha med her også. Ellers har jeg brukt gesso og brunt blekk på kantene. Det lille "I love you" dropset er for å skjule en liten bom i limingen...
Over teksten har jeg limt en transparang journaling sak med en liten love charm nederst.
På baksiden skjer det ikke så mye, der er det en knapp for å skjule stiften og en rode på toppen for å skjule stiften der... Ellers er det bare båndet mitt og en liten fold med gesso... Her skulle det komme på ganske mange navn som trengte litt plass..
The card i have stitched together. To cover up the stitches i have one the front side used a love charm and some ribbons. Over the journaling i have put some trancparancy journaling things. On the edges i have used gesso and some brown ink.
Not much is going on on the backside. Just a little flip and the ribbons, all the names from the birthday card was to fit in here. To hide the stiches i have used a little rose and a few flowers in the bottom..
To make this card i have used:
- toilet paper cone
- left over paper
- prima flowers
- American Crafts: Remarks Journaling Book Transparancy
- ribbons and some yarn
- Making Memories: Sticker Tiny Alpha Mixed Ledger
- thickers
- dottie ann
- some charms and a little candy
- chipboard letter H with silver glitter
- some buttons
Most of my stuff i have bought at Papir i hjertet

Ingen kommentarer: